اجاره خودرو - تشريفات سورنا سير
تشريفات سورنا سير اجاره دهنده انواع خودرو مدرن و تشريفاتى با بهترين كيفيت و قيمت

اجاره ماشين براي اولين بار مي‌تواند در عين حال هيجان انگيز و ترسناك باشد. يك شركت ماشين اجاره‌اي مي‌تواند انتخابات بسيار گسترده‌اي را در اختيار شما قرار دهد، اما در‌اين ميان بايد از بعضي معايب اين كار اجتناب كنيد. ما اينجا هستيم تا راهنماي اجاره ماشين را برايتان آورده و اطمينان حاصل كنيم كه شما آن احساس هيجان را بدون هيچ مشكلي تجربه كنيد.

در ابتدا اين نكته را به خاطر بسپاريد كه رزرو ماشين يك كار كم خطر است كه بسيار به رزرو اتاق هتل شبيه است. دو نوع نحوه پرداخت را مي‌توان پيدا كرد، آنهايي كه در زمان تحويل گرفتن ماشين پول را پرداخت مي‌كنند و همچنين آنهايي كه از پيش پرداخت استفاده مي نمايند. اولين باري كه ماشين اجاره مي‌كنيد، معمولا اگر از گزينه پرداخت در زمان تحويل استفاده كنيد راحت‌تر خواهيد بود تا در صورت تجديد نظر مجبور به پرداخت هيچ جريمه‌اي نشويد.

 

چيزي كه حتما بايد قبل از اجاره ماشين بدانيد

  1. بعضي وقتها قيمت‌ها براي رانندگان جوان‌تر بسيار بالاتر هستند. اشخاصي كه كمتر از 25 سال سن دارند معمولا بايد هزينه‌هايي را به صورت روزانه پرداخت كنند كه حتي ممكن است از قيمت آن ماشين اجاره‌اي هم فراتر روند.‌ اين افزايش قيمت‌ها توسط شركت اجاره ماشين اضافه مي‌شوند، مگر‌اينكه شخص قبلا ماشين را تحت يك نرخ خاص رزرو كرده باشد و از‌اين قيمت‌هاي اضافي معاف شود.
  2. بايد گواهينامه رانندگي و چك ضمانت داشته باشيد. اولين چيزي كه شركت از شما مي‌پرسد اين است كه آيا گواهينامه رانندگي و چك ضمانت داريد. فتوكپي گواهينامه اصلا قابل قبول نيست. همچنين بدون ارائه كارت ملي هيچ كاري پيش نخواهد رفت. شايد بتوانيد ماشين را با استفاده از پول نقد اجاره كنيد، اما باز هم به احتمال زياد مشكلاتي برايتان به وجود خواهد آمد.
  3. در صورت درخواست بيمه احتمالا بايد رقم بالاتري را پرداخت كنيد. بخش بزرگي از قرارداد به مواقعي برمي‌گردد كه ماشين دچار تصادف مي‌شود و اينكه چه كسي مسئول خسارات وارده است. قبل از اجاره ماشين، بايد بررسي‌هاي لازم را انجام دهيد و بهترين نوع بيمه‌اي كه در مواقع لزوم بهترين خدمات را ارائه مي‌دهد را پيدا كنيد و همچنين اينكه سرنشينان ماشين‌هاي اجاره‌اي را هم پوشش مي‌دهد.

 

در زمان تحويل گرفتن ماشين چه بايد بكنيد

كارت شناسايي و كد تاييد خود را به همراه داشته باشيد. شركت‌هاي اجاره ماشين ارزان تهران همچنين درخواست خواهند كرد كه گواهينامه رانندگي را هم ببينند. همچنين مي‌خواهند به آنها اطلاع دهيد كه آيا ماشين را در محل اصلي شركت تحويل خواهيد گرفت، يا اينكه مي‌خواهيد آن را در يكي از مكان‌هاي مخصوص شركت در جايي ديگر تحويل بگيريد، و به همين منظور هميشه بهتر است كه كد تاييد را پيش خود نگه داريد.

به زمان تحويل و بازگرداني ماشين احترام بگذاريد. به زمان تحويل ماشين بسيار دقت كنيد، چرا كه از نظر شركت‌ها بسيار مهم است. اگر ماشين را زودتر از موعد تحويل بگيريد يا اينكه ديرتر از زمان مشخص شده تحويل دهيد، به احتمال زياد قيمت‌ها تغيير خواهند كرد. به ياد داشته باشيد كه كارمندان شركت فقط به خاطر شما تا دير وقت منتظر نخواهند بود و بايد ماشين را روز بعد برگردانيد.

ماشين را بررسي كنيد. قبل از‌اينكه سوار ماشين شويد و از پاركينگ بيرون برويد، قسمت‌هاي خارجي، شيشه و همچنين داخل ماشين را بررسي كنيد. از هر گونه خراش يا آسيب موجود عكس بگيريد و از شركت بخواهيد كه آنها را ثبت كند.

از گزينه‌هاي اضافي و گران اجتناب كنيد. شركت اجاره ماشين ممكن است گزينه‌هايي اضافي را به شما پيشنهاد دهند كه از جمله آنها مي‌توان به باك بنزين پر يا راديوي ماهواره‌اي اشاره كرد.‌اين گزينه‌ها ممكن است بسيار عالي به نظر رسند، اما ممكن است هزينه‌هاي بسيار زيادي را با خود به همراه داشته باشند كه شامل ماليات و حق الزحمه نيز مي‌شوند. توصيه ما اين است كه در مورد هزينه هاي آن حتما سوال فرماييد.

بعد از تحويل دادن ماشين چه كاري بايد انجام دهيد

اول از هر چيز باك بنزين را پر كنيد. فرض كنيم كه شركت اجاره ماشين به شما پيشنهاد داده كه ماشين را با باك پر به شما تحويل دهد و شما آن را قبول كرده‌ايد.‌ اين يعني شما بايد ماشين را با باك پر بازگردانيد. تحقيق كنيد و يك پمپ بنزين را در فاصله 15 كيلومتري شركت پيدا كنيد.

ماشين را در طول ساعات كاري برگردانيد. بعضي از شركت‌هاي اجاره خودرو لوكس به شما اجازه مي‌دهند كه ماشين را بعد از ساعات كاري بازگردانيد، كه ماشين را در محوطه شركت پارك كرده و كليدها را داخل يك صندوق مي‌گذاريد. ما چندان اين روش را توصيه نمي‌كنيم، از آنجا كه تا زمان بازگشايي دوباره شركت و بررسي ماشين شخص اجاره كننده مسئول وضعيت ماشين خواهد بود.

هر گونه صدمه وارد شده را ثبت كنيد. اگر ماشين در طي دوره اجاره صدمه ديده است، شركت از شما گزارشي در مورد آن خواهد خواست. براي ثبت دقيق ميزان خسارت يادتان نرود كه از آنها عكس بگيريد. مگر‌اينكه گزارش تصادف را در اختيار داشته باشيد كه شخصي ديگر را مسئول كامل خسارات وارده مي‌داند، در غير‌اين صورت شركت هزينه خسارات را از شما خواهد خواست.

برخي از شركت‌ها هستند كه به مشتريان اجازه مي‌دهد هزينه‌هاي كوچك (مانند برف پاك‌كن شكسته) را در زمان تحويل ماشين پرداخت كنند؛ اگر ميزان خسارت بر عهده يك تخمين زننده قيمت باشد، ميزان پول پرداختي بسيار بيشتر خواهد بود. حتي اگر ماشين در طول مدت اجاره آسيبي نديده باشد، باز هم بهتر خواهد بود كه چندين عكس از آن بگيريد تا اگر هر موقعي مشكلي پيش آمد مدرك كافي در دست داشته باشيد.

رسيد بگيريد. رسيد برگشت ماشين، چه به صورت ايميل يا به صورت پرينت شده، نشان مي‌دهد كه شما ماشين را در يك تاريخ مشخص شده و با كيلومتر شمار و ميزان بنزين خاص به شركت تحويل داده‌ايد.

اگرچه ممكن است قوانين و شرايط اجاره ماشين بسيار زياد به نظر رسند، همه آنها دلايل خوبي دارند. ماشين‌هاي جديد قيمت متوسط بالاتري دارند. زماني كه به سراغ اجاره ماشين مي‌رويد، در حقيقت بخش كوچكي از قيمت كل ماشين را پرداخت مي‌كنيد. داشتن بيمه براي چنين مواقعي بسيار مهم است، با داشتن بيمه تجربه اولتان به احتمال زياد عاري از هر گونه اتفاق ناخوشايند خواهد بود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: راهنماي اجاره ماشين،
موضوع:
[ ۹ آبان ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۵۹:۵۷ ] [ محيا يوسفي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی